Лікувально-профілактична діяльність

PDFДрук

Організація лікувально-профілактичної та реабілітаційної роботи в санаторній школі-інтернаті проводиться з урахуванням клінічних проявів захворювань та психологічних особливостей вихованців. При цьому береться до уваги:
основне захворювання;
соматична ослабленість, нерідко спричинена загальним порушенням нервової регуляції, зниженням резистентності організму під впливом основного захворювання;
загальна недостатність функцій нервової системи (підвищена виснажливість, емоційна млявість або неврівноваженість, збудливість, схильність до вегетосудинної дистонії).
Наявність цих ' факторів визначає зміст основних напрямів лікувально-профілактичної та реабілітаційної роботи в санаторній школі-інтернаті.
Лікувально-профілактичні та реабілітаційні заходи передбачають:
оцінку фізичного та нервово-психічного розвитку дитини;
контроль за режимом та організацією харчування в закладі;
організацію щорічних профілактичних оглядів та планової диспансеризації дітей;
організацію і контроль за повнотою та своєчасністю проведення профілактичних щеплень дітям;
контроль і методичну допомогу в організації роботи з фізичного виховання, трудового навчання, загартування та проведення літніх оздоровчих заходів;
організацію лікування захворювання, з приводу якого дитина направлена у санаторну школу-інтернат;
забезпечення специфічної немедикаментозної, медикаментозної, фізіотерапевтичної, кліматотерапії, зондування, масажу, заняттями ЛФК, інших видів лікування, у т.ч. з використанням бази лікувально-профілактичних закладів на території міста Борислава;
санітарно-освітню та інформаційну роботу серед дітей, батьків, педагогічних працівників, технічного персоналу.
Оздоровлення дітей в санаторній школі-інтернаті проводиться поетапно протягом двох семестрів навчального року:
І. Вересень і березень – поглиблений огляд дітей, розподіл на групи, протирецидивне лікування, підготовка до прийому мінеральної води.
ІІ. Жовтень і квітень – курс лікування мінеральною водою 24 дні.
Мінеральна вода типу “Нафтуся”, джерело №1, №2 – привозна із БОЛ-2 м.Трускавця. Прийом мінеральної води проводиться по графіку в шкільному б’юветі згідно назначень лікуючих лікарів кожній дитині.
В плані оздоровлення дитини призначаються відповідно до діагнозу мінеральні води, доза, час прийому. Лікарями проводяться бесіди “Про значення мінеральних вод та правила їх прийому”. Контроль за прийомом мінеральних вод здійснюється черговими медсестрами цілодобового поста та вихователями.
Спостереження показують, що прийом мінеральної води нерідко в перші дні викликає появу болей в ділянці печінки і диспенсичні явища, тому в перші три дні призначають лише 50 мл відповідної мінеральної води.
ІІІ. Грудень і травень – курси лікування кисневою пінкою.
Ентеральна оксигенотерація – введення через рот киснево-вітамінно-білкової суміші у вигляді піни, сприятливо впливає на хворих, у яких спостерігається киснева недостатність при порушенні діяльності органів травлення, серцево-судинної системи, цукровому діабеті. Введення кисню із застосуванням різних трав підвищує ефективність лікування.
Призначаються настої трав, які мають спазмолітичну, седативну, жовчогінну та вітамінну дії.